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How to Give Constructive Answers to Your Students?

By July 4, 2019 No Comments

One of the key elements to create positive learning environmentsand enhance the development of social-emotional skills is to give constructive responses to students.

To do this you must consider two basic ingredients:

1. Recognition of achievements

Recognize the achievement accomplished by your student, which can be both academic and attitudinal. Strive to find at least one achievement.

For example: “Very well, you were very patient”, “very good, your answer is correct”, “you managed to pronounce the vowels well, you must continue practicing the consonants”.

2. Focus on the process rather than the result

A constructive response focuses on the process that gave rise to a good result, so you will allow your student to know what he did to achieve the accomplishment and allow him to repeat it later.

For example: “Very well, you managed to pronounce the word because you vocalized correctly the sounds of the consonants”, “very well, you could be very patient when waiting calmly for the right moment”.By putting these ingredients into practice, you will create a positive relationship with your students and you will achieve that they improve their learning and assume responsibilities.

Uno de los elementos clave para crear ambientes positivos de aprendizaje y potenciar el desarrollo de las habilidades socioemocionales es dar respuestas constructivas a los estudiantes.

Para hacerlo debes tener en cuenta dos ingredientes básicos:

1. Reconocimiento de logros

Reconoce el logro alcanzado por tu estudiante, que puede ser tanto académico, como actitudinal. Esfuérzate por encontrar al menos un logro.

Por ejemplo: “Muy bien, fuiste muy paciente”, “Muy bien, tu respuesta es correcta”, “lograste pronunciar bien las vocales debes seguir practicando las consonantes”.

2. Foco en el proceso más que en el resultado

 Una respuesta constructiva se enfoca en el proceso que dio origen al buen resultado, así le permitirás a tu estudiante saber qué fue lo que hizo para alcanzar el logro y le permitirá repetirlo después.

 Por ejemplo: “Muy bien, lograste pronunciar la palabra porque vocalizaste correctamente los sonidos de las consonantes” “Muy bien, pudiste ser muy paciente al esperar con tranquilidad el momento adecuado”.

Poniendo en práctica estos ingredientes crearás una relación positiva con tus estudiantes, lograrás que mejoren su aprendizaje y que asuman responsabilidades.